Gösterilen 821–840 arası toplam: 860

  • Namazın Hayati Özellikleri

    “Bir kim­se için dert olan şe­yi, inan­dı­ğı, gü­ven­di­ği bir kim­se­ye me­se­lâ, ken­di­sini te­dâ­vi eden ruh he­ki­mi­ne söy­ler­se, bü­tün şi­kâ­yet ve dert­le­ri­ni or­ta­ya dö­ker­se ya­vaş ya­vaş nor­mal ruh hâ­li­ne dö­ner ve iyi­leş­miş olur. Bu te­dâ­vi şek­lin­de ger­çek pa­yı var­dır. Dik­kat edi­le­cek olur­sa na­maz­da bu te­dâ­vi me­ka­niz­ma­sı ken­di­li­ğin­den ha­re­ke­te ge­çi­ril­mek­te­dir. Te­dâ­vi­nin te­mel il­ke­si, has­ta­nın inan­dı­ğı, gü­ven­di­ği bir şah­sa içi­ni aç­ma­sı ol­du­ğu­na gö­re na­maz­da Rab­bi­nin hu­zu­run­da el bağ­la­yıp du­ran bir mu­sal­li hâ­liy­le içi­ni Zât-ı Kib­ri­yâ­’ya aç­mak­ta, giz­li âşi­kâr her hâ­li­nin Rah­man ve Ra­him olan Rab­bi ta­ra­fın­dan en giz­li nok­ta­sı­na ka­dar bi­lin­di­ği­nin id­râ­ki­ne er­mek­te­dir.” Süleyman Arif Emre

    6,79
  • Namazla Diriliş

    Namazla Dirilme / Davet Fıkhı Dizisi 2 isimli kitap yeni baskıda adı Namazla Diriliş olarak değişti.

    Mû’minin yüce yaratıcıya hergün ahdini beş kez tekrarladığı en yüce makam…. İmândan sonra en büyük amel olan namazın rûh dünyamızda ve sosyal yaşamımızda yapması lazım gelen inkılâpları İhvân- Müslimîn Genel Başkanı Üstâd Mustafa Meşhur’un kaleminden bu kitapta okuyacaksınız.

    5,64
  • Ol der ve Olur

    EY HAYAT!
    Demek dileğimi bana vermemek için direniyorsun…
    Geçmişi serbest bırakarak, arınarak, olumlamaların gücüyle, sezgilerimi doğru kullanarak, en yüce dualarla, bilinçaltımın yardımıyla, neden direndiğini ve hangi yaşam dersimi almam gerektiğini de bularak, o yolla olmuyorsa başka yolla, hiç yolu yoksa kendi yolumu yaratarak yine de dileğimi senden alacağım. Ve onu gerçek yapacağım.
    (VE ÖYLE DE OLDU)

    DİLEĞİN, ÇOK İSTEDİĞİNDE DEĞİL
    ÇOK İNANDIĞINDA GERÇEKLEŞİR.

    “OL” der ve OLUR bölümler:

    1. Spiritüel Enerji Yasaları
    2. Bereket ve Aşk Senin Doğuştan Hakkın
    3. Yaşanmış Mucizeler
    4. Hastalıkların Spiritüel ve Duygusal Sebepleri
    5. İlişki Şifalandırması
    6. Telepatik Bağ Kurma
    7. Duaların Gücü ve Işığa Yolculuk
    8. VE ÖYLE DE OLDU

    7,90
  • On Sekiz Bin Alemin Mustafa’sı

    Peygamber Efendimiz kâinâtın gözbebeğidir. Kıyamete kadar devam edecek rahmet pınarı, Şefkat çağlayanıdır.
    Varlığın iftahar kaynağı, Peygamberlerin sultanıdır. Allah’ın habibi, gönüllerin tabibidir. Kısacası o onsekizbin alemin Mustâfası’dır

    İşte bu sebeble onu iyi tanımalıyız. Söylediklerine kulak vermeliyiz. Ona itaat etmeli, izince gitmeliyiz. Onun hayat tarzını benimsemeliyiz. Bir başka âlemde gerçekleri gördükten sonra, ” Keşke Peygambere itaat etseydim! ” diye dövünmemek için onu kendimize rehber edinmeliyiz.

    Ve rehberimizi canımızdan çok sevmeliyiz.

    7,94
  • Öncelikler Fıkhı

    Bu araştırma şeriatın getirdiği bir dizi öncelikli meseleye ışık tutmaya çalışıyor. Ayrıca bu araştırma, düşüncenin belli bir metotta düzenlenmesi ve adı geçen fıkıh türünün yayılması adına bir görevi de yerine getirecektir. Böylece, İslami sahada çalışanlar ile onlara plan ve proje sunanlar (teorisyenler) bu araştırmayla yollarını bulurlar. Bu şekilde, şeriatın takdim ve te’hir ettiği, sıkı tuttuğu ve kolaylaştırdığı, dinin önemli gördüğü ve fazla önemsemediği meseleleri birbirinden ayırt etmeye azimli olurlar. Ayrıca, umulur ki bu çalışma, ifrat ve tefrite düşenleri bu konumlarından vazgeçirir, samimi çalışan insanların bakış açılarını da birbirine yakınlaştırır.

    9,09
  • Örtüde 70 Esma

    Arşla arz buluştu.
    Tüm esma yansıdı.
    Varlık titredi. Hira titredi.
    Resûl evine koştu.
    Arş kalpli kadın kapıdaydı. Şefkat dolu kalbe seslendi:
    “Örtün beni!
    Örtün beni!”

    Vahyin ağırlığını örtü teskin ederdi. Bildi mübarek annemiz, örtünün muhkem gücünü. O bilinçle örttü kendisini ve eşini.
    Örtülere bürünmüş Resûl ve örtülere sarınmış annemiz anladı: Arş’ın dili olan vahyin ağırlığını ancak örtü taşıyabilirdi. Sır, örtü ile açıldı; örtü açılınca sır kapandı. Kalp ağacının Arş’ta dal budak vermesi için beden çekirdeğini örtü toprağında sarıp sarmalamak gerekirdi.

    Vahyin ilk yansıması örtüye bürünmek oldu. Resûl’ün ilk hitabı da kadına: “Örtün!”

    Örtüde 70 Esma, sizi Asr-ı Saadet’e götürecek, annelerimizin örtüsüyle tanıştıracak, örtüdeki derin manaları ve İlahi sırları keşif yolculuğuna çıkaracak.
    gizle

    10,24
  • Oruç Fıkhı

    Ramazan ayı insanların her yıl en yüce değerler ve en üstün amaçlar ekseninde eğitimini sağlamak için dinimizin açtığı benzersiz bir okuldur. Bu ayı fırsat bilen ve bu aydaki rahmet esintilerinden en iyi şekilde istifade eden kimse, Allah’ın emrettiği şekilde mükemmel bir oruç tutmuş, Hz. Peygamber’in (s.a.v.) belirlediği şekilde Ramazan’ı en güzel şekilde değerlendirmiş olur. Ayrıca bu kişi ebedi imtihan için de iyi bir hazırlık yaparak, büyük kazançlar elde ederek ve bereketli anlaşmalar yapmış olarak böyle değerli bir zaman dilimine veda ederler. Elbette cehennemden kurtulmak ve Allah’ın affını elde etmekten daha büyük bir kazanç olamaz.

    7,94
  • Özlenen Gencin Örnek Ahlakı

    Bugün, fabrika ayarlarıyla oynayan, fıtratına çelme takan modern insanın tüm dertlerine derman olacak yegâne şey, ilahî kurallara riayetleri ile kullukta zirve yapan insanların ayak izlerinde saklıdır. Onlar büyük bir ahlâk üzere yaşamış, arkalarında imrenilesi imzalar bırakmışlardır. Hasretini çektiğimiz insanlık, o muhteşem ahlakta saklıdır. İşte bu kitap, yaşadığı çağın karanlığını ahlâkının parıltılarıyla yırtmaya azmeden herkese, bilhassa gençleredir. Ayrıca Prof. Dr. Mehmet Yaşar Kandemir hocamızın nazik üslubu ve çok kıymetli tecrübeleriyle yoğrulmuş yorumu ile çok daha güzel bir mana kazanan “ahlâk” kavramının hayatlarımızda çok daha fazla yer bulması; insanlığın aksi istikametten vazgeçip fıtratına, ahlâkına, orijinine, ana eksenine dönmesi adına çağrıdır.”

    7,94
  • Peygamber Efendimizin (s.a.v.) Hanımları / Gökteki Yıldızlar Serisi 6

    Müslümanlar için ayrı bir yeri olan Hz.Peygamberimiz (s.a.v) Efendimizin mübarek hanımları, Müminlerin anneleri;

    Hz. Hatice (r.anha)…….
    Hz. Sevde (r.anha)……..
    Hz. Aişe (r.anha)………..
    Hz. Hafsa (r.anha)……….
    Hz. Zeynep Binti Huzeyme (r.anha)……….
    Hz. Ümmü Seleme (r.anha)……….
    Hz. Zeynep Binti Cahş (r.anha)……
    Hz. Cüveyriye (r.anha)………
    Hz. Safiyye Binti Huyey (r.anha)…….
    Hz. Ümmü Habibe(r.anha)……..
    Hz. Meymune Binti Haris (r.anha)………
    Hz. Mariye (r.anha)………..
    Hz. Reyhane (r.anha).’nın hayatları çoçuklarımızın anlayabileceği bir dille anlatılmaktadır.

    6,79
  • Peygamberimin Sevdigi Musluman

    İslamiyet nedir? Müslüman kimdir?
    Allah ve Resulü bizden nasıl bir insan olmamızı bekler?
    Allah’ın ve Resulünün sevgisine bizi hangi davranışlar ulaştırır?

    Bu sorunların cevapları, ayetlerden ve sahih hadislerden derlendi ve hayatın bütün aşamalarını kuşatacak şekilde düzenlendi. Böylece İslamiyet hakkında kapsamlı bir rehber kitap ortaya çıktı. Herhangi bir konuda, ‘Peygamberimin sevdiği Müslüman ne yapardı?’ diye düşünecek olduğunuzda, sorunuzun cevabını da bu kitapta bulacaksınız.

    13,69
  • Peygamberimizden 101 Hatıra

    Öğrenmenin en güzel yolu sormaktı. Sahabe dediğimiz Peygamber dostları da öyle yaptı. Her biri sıkıntısını ona açtı ve derdine çözüm istedi. Böylece, hayatımızın her safhasında bize ışık tutacak ilkeler ortaya çıktı. Bu ilkeleri bize ders veren peygamber hatıralarından 101 tanesi, güvenilir hadislerden derlendi. Asr-ı Saadetten derlenen bu gonca güller, burcu burcu kokusuyla sizi alıp o kutlu çağa götürecek, dünyanın en bahtiyar insanlarıyla birlikte Peygamberin gül bahçesinde gezinmenizi sağlayacak.

    5,64
  • Peygamberimizin Hayatı – Gençler İçin

    Peygamber’imizin hayatının anlaşılması ve hadislerinin öğrenilmesi için uzun yıllardan beri gayret sarf eden Yaşar Kandemir hoca efendinin çocuklar ve gençler için kaleme aldığı çalışması yayınlanıyor. Yayınevimizden çıkan başka birçok kitabının yanı sıra Peygamberimizin Dilinden Kıssalar, Hikâyelerle 40 Hadis, Hayatımıza Peygamber Modeli, Peygamberimizden 101 Hatıra ve diğer kitaplarıyla birlikte de okunabilecek eser sahih kaynaklar doğrultusunda, ilk gençlik çağının dili dikkate alınarak hazırlanmıştır.

    6,79
  • Rabbani Hayat ve İlim

    “Bu çalışmada, Kur’an-ı Kerim’in muhkem ayetlerinden ve pâk Sünnet’in sahih hadislerinden yararlanarak “tasavvuf”u İslâmî temellerine döndürmeye çalışacağım. Gerçek tasavvufu, İslâm’ın tabiatından ve mutedilliğinden uzak yabancı kaynaklardan ona bulaşan beşeri vehimler, hevâlar, ifratlar ve tefritler sebebiyle onun saflığını bozan ve özünü lekeleyen kirlerden arındırmaya gayret göstereceğim. …İslâm’da mânevi hayat Ebû Bekir, Ömer, Ali, Ebû Zerr, Ebû Derda, Selman, Abdullah b. Amr (r.ahm) ve başka sahabeler gibi âbid ve zâhid kimseleri kapsadığı gibi tövbe eden günahkarları da kapsar. Günahları ne kadar büyük olursa olsun, nefislerine ne kadar çok zulmetmiş olurlarsa olsunlar rahmet kapısı üzerlerine kapatılmaz. Allah’ın rahmeti her şeyi kuşatmıştır. ”

    9,09
  • Risaleler

    Ey Müslüman Kardeşler ! Sizler, ne bir hayır kurulışu, ne bir siyasi parti ve ne de sınırlı bazı amaçlar için kurulmuş bir heyetsiniz. Sizler, bu ümmetin kalbinde yer alan Kur’an’la insanları selamlayan yeni bir ruh, Allah’ın marifetiyle maddenin karanlık etkisini dağıtan bir nur ve Resululah’ın (s.a.v) davetini haykıran yüksek bir sedasınız. Gerçekte sizler kendinizi; insanların, taşımaktan çekindiği bu davanın yükünü tek başına taşıyan birileri şeklinde hissetmelisiniz. Sizlere, ‘İnsanları neye davet ediyorsunuz?’ şeklinde bir soru yöneltildiğinde söyle cevap verin: -Bizler, Hz. Muhammed’in (s.a.s) getirdiği islam’a davet ediyoruz. İktidar olmak İslam’ın bir gereğidir. Hürriyet ise, onun farzından birisidir. İmam Hasan el-Benna (rh.a)

    14,84
  • Sahabeden 101 Hatıra

    Sahabiler; Efendimizin talebesi, bizim de hocamızdır. Peygamber Efendimizi kendimize nasıl model alacağımızı ve güzel dinimizi nasıl yaşayacağımızı bize onlar öğrettiler. İyi Müslüman olmak için Allah’ın Resulünü ve onun izinden giden ashab-ı kiramı örnek almak şarttır. Ashab-ı Kiramı daha iyi tanımak ve örnek alabilmek için, elinizdeki eserde, onların davranışlarıyla ilgili, güvenilir hadislerden 101 hatıra derlenmiştir.

    6,79
  • Sahabenin Kur’an Anlayışı

    Hz. Peygamberin sahâbîleri de vahyi Allah’a haberleşmek olarak algılamışlardır. Resulllah’ın vefatı üzerine çok üzülen ve gözyaşlarını günlerce tutamayan Ümmü Eymen adlı hanım, “Seni peygambere bu kadar ağlatan nedir?” diye sorduklarında o şu cevabı vermiştir. “Ben de biliyorum ki Resulullah ölecektir. Ben, onun irtihaline değil vahyin artık bizden kesilmesine ağlıyorum.” Hz. Peygamberin tüm sahâbileri biliyorlardı ki vahiyle birlikte yaşamak bizzat Allah’la yaşamaktır. Çünkü vahyin tecellisi olan Kur’an, Allah’ın indirilmiş kitabıdır. İnsanın nefsine, kalbine, fikrine ve ruhuna yöneltilmiş kelâmıdır.
    Allah’ın kullarıyla vahiy şeklinde irtibat/ iletişim kurmasından amaç; insanın yaratıcısıyla ve evrenle olan çok yönlü ilişkilerin yüksek şuurunu onda uyandırıp, vicdanını biçimlendirip, kendi nefsine karşı uyanık kılmaktır. Bu izahtan sonra şu tespiti yapabiliriz; Kur’an’ın ilgi merkezi insan ve insanın ıslahıdır. Bu bakımdan Kur’an’ı, felsefî bir materyal, edebiyat, bilimi kıssa ve tarih bilgisi kitabı olarak ele almamak gerekir. Kur’an Yüce Allah’ın bütün varlıklara yaratılış düzenine uygun hareket etme tarzlarını bildirmek için gelmiş bir kitaptır.

    11,39
  • Sahabi’nin Muhalefeti

    Sahabe, genel olarak bu ümmetin en mümtaz ve en bilgili neslidir. Vahyin gölgesinde yaşamış ve Hz. Peygamber’in (s) eğitim ve terbiyesinden geçmişlerdir. Dolayısıyla İslam’ın hem kavlî hem fiilî yorum ve uygulamalarını bizzat Hz. Peygamber’de (s) görmüş ve tatbikatını müşahede etmişlerdir. Bununla birlikte, her insanda olduğu gibi Sahabe’nin de muhâlefeti söz konusu olmuştur ki, bu hem İslam’ın öngördüğü hem insan olmanın bir özelliğidir. Dolayısıyla Sahabe birbirlerine ya kavlî (söz) veya fiilî veya farklı fetva vermekle muhâlefet etmişlerdir. Bu da Kur’an ayetlerinin veya Rasûlullah’ın (s) kavlî veya fiilî sünnetinin veya Sahabe icraatının ya aksine veya bunlardan farklı olarak fetva verme veya tercihte bulunma veya yorumlaması şeklinde olmuştur.
    Bu çalışmadan amaç, genel olarak muhâlefeti ele almak veya siyasî muhâlefeti ortaya koymak değildir. İslam’a göre bir beşer olarak Hz. Peygamber’e (s) bile muhâlefetin olabileceğinin, muhâlefet eden bazı Sahabîlerin bulunduğunun ve Hz. Peygamber’in (s) muhâlefetin çerçevesi içinde kalanlara ses çıkarmadığının ve bunun, İslam’ın önemli ilkelerinden biri olduğunun bazı örneklerini sunmaktır.

    Başta Hz. Ömer olmak üzere bazı Sahabe’nin Rasûlullah’a (s) soru sormaları; anlayamadıkları konuları O’na taşımaları, yeterince kavrayamadıkları olaylarda O’na muhâlefet etmeleri, hatta eleştirmeleri, dinî hassasiyetlerinden kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla birbirlerinin görüşlerine muhâlefet etmeleri, bazı söz ve davranışlarda birbirlerini eleştirmeleri de aynı hassasiyetten kaynaklanmaktadır. Bunu başka türlü algılamak ve yorumlamak “Allah onlardan razı olmuştur.” Kur’ânî hakikatine saygısızlık olacaktır.

    9,09
  • Sahih Dindarlık

    Dindarlık; mübarek gecelerde kandil-sahur-iftar özel programlarıyla ekrana kilitlenmekten, sabaha kadar camide oyalanıp mevlit/kaside dinlemekten, afili cümlelerle şekilli, güzel tebrik mesajları yollamaktan, cennete sokup çıkarıp tekrar cennete sokan bol beğenili vaazlarla cûş u hurûş eylemekten ibaret değildir Kardeşim!
    Dindarlık; kaliteli secdelerle Allah’a yaklaşmaktır. Cehennem ve kabir azabını düşündükçe korkudan tir tir titremektir. Dindarlık; faizden ve her türlü haram kazançtan uzak durmak, sömürmeye ve sömürülmeye karşı çıkmaktır. Ümmeti dert edinmek, İslam Birliği’nin hayalini kurmaktır. Dindarlık; bir yetimin başını okşamak, bir çocuğu sevindirmek, bir hastayı ziyaret etmektir. Dindarlık; mal/mülk/makam/mevki sahibi olmakla gönül sahibi olmak arasında tercih yapması gerektiğinde gönlü tercih etmektir. Ensar olmak, muhacir olmak, mücahit olmak, bir iyilik hareketinde aktif olarak görev almaktır. Hayatı Mevla’nın hakkı ve hatırı için yaşamak, son nefesine kadar esas duruşunu bozmamaktır.
    gizle

    5,90